Klachtenprocedure
Samen werken we er met onze professionals aan om jouw doelen zo optimaal mogelijk te behalen. Ervaar je knelpunten bij de behandeling, dan willen we die graag wegnemen. Heb je een klacht, dan kun je gebruik maken van de klachtenprocedure van Winnock.
Alle medewerkers van Winnock proberen de zorg- en dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op jouw wensen en behoeftes. Desondanks kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Wij stellen het zeer op prijs als je deze ervaring aan ons kenbaar maakt. Wij hechten veel waarde aan goede kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening en met jouw signaal kunnen wij dan deze ook evalueren en waar nodig verbeteren.
Onze klachtenprocedure biedt je de volgende mogelijkheden:
· Je bespreekt je klacht rechtstreeks met de betrokkene(n): Je kunt jouw contactpersoon in de vestiging of het secretariaat mondeling of schriftelijk laten weten waar je ontevreden over bent. Onze medewerkers zorgen ervoor dat jouw signaal wordt opgepakt.
· Wanneer je het moeilijk vindt een klacht te formuleren en in te dienen bij een medewerker van een vestiging dan kun je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris door te mailen naar [email protected] t.a.v. klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
Klik hieronder om de klachtenprocedure te bekijken.
Klachtenprocedure cliënten
Als je ontevreden bent over onze zorg- en dienstverlening of je hebt een klacht, dan verzoeken wij je vriendelijk ons dat te laten weten. Het doel van deze klachtenprocedure is om adequaat om te gaan met jouw signaal, zodat we jouw vertrouwen behouden of herwinnen. Bovendien kan van klachten geleerd worden en kunnen zij aanleiding zijn om maatregelen te treffen, waardoor de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening verbeterd kan worden. Deze klachtenprocedure is tot stand gekomen aan de hand van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Winnock verstaat onder een klacht: iedere uiting van onvrede indien deze als zodanig aan Winnock wordt geuit.
Je kunt onze medewerkers of het secretariaat van de vestiging mondeling of schriftelijk laten weten waar je ontevreden over bent. Dit kan over een persoon, een dienst of product, een factuur of anderszins gaan. Onze medewerkers zorgen ervoor dat jouw signaal wordt opgepakt.
Ook heeft Winnock een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris die je, wanneer je het moeilijk vindt jouw klacht te formuleren en in te dienen, kan ondersteunen en bijstaan. Je kunt deze klachtenfunctionaris bereiken door een mail te sturen naar [email protected] t.a.v. klachtenfunctionaris.
In eerste instantie wordt geprobeerd jouw klacht in een gesprek direct op te lossen. Indien dit niet lukt, wordt er bij je aangegeven dat de klacht intern in behandeling wordt genomen en dat je op een later moment wordt geïnformeerd over de verdere afhandeling van de klacht. We gaan vertrouwelijk om met jouw melding.
Indien de klacht niet direct kan worden opgelost, streven we ernaar je klacht zo snel mogelijk – maar uiterlijk binnen zes weken (met een maximale verlenging van vier weken) – te behandelen en je daarover te berichten. Indien je jouw klacht schriftelijk meldt, ontvang je binnen vijf werkdagen schriftelijk bericht dat de klacht ontvangen is. Verdere communicatie verloopt dan ook schriftelijk, tenzij je dit anders wenst.
Stap 1:
Als je niet tevreden bent met de behandeling van je klacht door de medewerkers in de vestiging of de klachtenfunctionaris, word je in de gelegenheid gesteld jouw klacht voor te leggen aan de directeur van Winnock. Deze zal dan een finale behandeling van de klacht doen. Wij verzoeken je dit binnen vier weken na behandeling in de vestiging of door de klachtenfunctionaris kenbaar te maken door een mail te sturen naar [email protected].
Stap 2:
Indien ook na stap 1 de klacht nog niet naar jouw tevredenheid is afgerond, kan je contact leggen met de Geschillencommissie Zorg. Winnock is lid van Zelfstandig Klinieken Nederland (ZKN) en daarom aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg. Deze commissie behandelt klachten/geschillen die betrekking hebben op de aan jou verleende zorg. Je kunt de klacht aan deze Geschillencommissie Zorg pas voorleggen wanneer alle eerdere stappen in deze klachtenprocedure zijn doorlopen. Meer lees je op de website van de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken.